Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica i Centrum Kształcenia Ustawicznego

 

zdrowe odzywianieZastanawiacie się zapewne, co łączy zawód Technika reklamy ze zdrowym odżywianiem? Poniżej odpowiemy na to kluczowe pytanie, ale najpierw pomyślcie, czy Wy odżywiacie się zdrowo? Hmm, tak… - pewnie różnie z tym bywa… Znajdziecie tu kilka cennych wskazówek dotyczących tego niezwykle ważnego tematu, bo CHCEMY, ŻEBYŚ TY ODŻYWIAŁ SIĘ ZDROWO!

 Podczas zajęć praktycznych, jako osoby odpowiedzialne za przekaz reklamowy, otrzymaliśmy zadanie polegające na przygotowaniu projektu kampanii reklamowej. Do wyboru mieliśmy kilka tematów, ale wybraliśmy taki, który naszym zdaniem warto promować wśród naszej społeczności szkolnej, a mianowicie „Promocja zdrowego odżywiania skierowana do uczniów Twojej szkoły”.

 Zadanie nie było proste, bo oprócz tego, co tu prezentujemy w formie graficznej, musieliśmy dokładnie określić cel kampanii, sporządzić brief, opracować koncepcję reklamy, zaprojektować elementy kampanii reklamowej, wybrać media reklamy, sporządzić media plan oraz wstępnie ocenić realizację kampanii reklamowej /mamy nadzieję, że nam w tym pomożecie pozytywną reakcją na nasze wysiłki/.

 Nie będziemy tu opisywać szczegółów naszej pracy zespołowej, ani też zamieszczać opisów, tabelek i tym podobnych rzeczy, ale pokażemy Wam efekt w postaci zaprojektowanego przez nas baneru internetowego i plakatu. Mamy nadzieję, że zachęcimy Was do stosowania zdrowej diety, bo CHCEMY, ŻEBYŚ TY ODŻYWIAŁ SIĘ ZDROWO!

                                                                                                                                                                 Marta, Michał, Arek i Krzysiek /uczniowie klasy III Trf G/

 

Poniżej, specjalnie dla Was, kilka wskazówek co i ile jeść czyli zdrowe odżywianie młodzieży /źródło: Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej/.

 

  • Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu.
  • Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.
  • Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
  • Pij co najmniej 3−4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i – częściowo – serem).
  • Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.
  • Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).
  • Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food.
  • Bądź codziennie aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godz.).
  • Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć.
  • Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała

Najważniejsza zasada dotycząca żywienia, którą musisz zapamiętać: „To co jesz, ma wpływ na Twoje zdrowie”. Pamiętaj, że w Twoim wieku nie powinno się odchudzać. Jeśli już jest ku temu konkretna przesłanka, trzeba to skonsultować z lekarzem i być pod opieką dietetyka.

 Chcemy, żebyś Ty odżywiał się zdrowo!

babuszka zdrowuszka PLAKAT